LES TAPISSIE1
vant la Court, Jehan Bouniou, me tissutier rubannier, et Pierre Truffault, me tapissier à Paris, amis desd, partyes, de leurs bons grez et bonnes volontez, recongnurent et confessè­rent avoir faict et font entre elles de bonne foy les traicté de mariage, dons, douaire, pro­messe et conventions qui ensuivent, c'est assavoir : lesd. Gaillard et Pinault avoir pro­mis et promettent se prendre l'ung d'eulx l'autre par nom et loy de. mariage et icelluy solempniser le plus tost quc bonnement et commodement faire ce pourra et sera advisé et delliberé entre eulx et leursd, amis. En faveur duquel futur mariage et pour à icelluy parvenir lesd, partyes ont faict et font par ces presentes don mutuel, esgal et reci­procque l'ung d'eulx à l'autre, de tous et chacuns leurs biens meubles et immeubles generallement quelconques qui leur pourront competer et appartenir au jour du decedz du premier mourant, pour en jouir par le survi­vant d'eulx deux, sa vie durant seullement, à la charge d'accomplir par led. survivant le testament dud. premier mourant jusques à la somme de six cens livres tournois, pour­veu que, au jour de la dissolution dud. futur mariage, il n'y ayt aulcuns enffans vivans d'i­celluy mariage? et où il y ayt enffans ou enffant provenans d'icelluy mariage, a led. futur espoux doué et doue lad. future es­pouze de là somme de six cens livres tournois de douaire prefix pour une fois paier, à l'avoir et prendre sy tost que douaire aura lieu sur tous et chacuns les biens presens et advenir dud. futur espoux qu'il en a dès à present chargez, affectez, obligez et hypo-tecquez à fournir et faire valloir led. douaire. Et ne seront tenuz lesd, futurs espoux aux. debtes l'ung de l'aultre, faictes et créées aupa­ravant la consommation dud. mariage, etc. Faict et passé es estudes des notaires
3 (1519-1646).                                    271
soubzsignez, apres midy, le i8m°jour de septembre i6i4. Insinué le i3 février i6i5. —(Arch, nat., Y 155, fol. 443.)
566.  Bertrand Grosoignon, tapissier de haute lisse. Brevel d'apprentissage. - 2 5 no­vembre 1617.
Brevet d'apprantissage de Jacques Grosoi­gnon., baillé par Bertrand Grosoignon, ta-picier de haulte lice à Haulteville, à et avec Louis Largillier, m" tissutier rubanier au faulxbourg Saint-Jacques, pourle temps de cinq ans, par devant Manchon et Fardeau, notaires, le 25 novembre 1617. — (Arch, nat., Z2 3066, fol. 26 V.)
567.  Pierre Dupont, tapissier du Roi.
Renonciation à la succession de Madeleine de Dung par Pierre Dupont, tapissier ordinaire du Roi, au nom de ses enfants mineurs, neveux de lad. de Dung. — 28 mars 1620.
L'an 1620, le jeudy, îg™8 mars, par devant nous Hillaire Marcetz, Conseil­ler du Roy au Chastelet de Paris, sur la requeste à nous verballement faicte par Pierre Dupont(1), tapissier ordinaire du Roy et mari de deffuncte Jehanne de Dung, ou nom et comme tuteur des enffans mi­neurs de luy et de lad. deffuncte, disant qu'il auroyt fait assigner par devant nous les pa­rens et amys desd, mineurs pour donner advis sy lesd, mineurs renonceront à la suc­cession de deffuncte Magdeleine de Dung, au jour de son decedz femme de Gervais Le Blond, marchant lapidaire, ou s'ilz appréhen­deront ycelle; lesquelz parens et amys se-royent apparuz cy après nommez, assavoir : led. Pierre Dupont, père et tuteur, me Jehan
(■• Pierre Dupont, fondateur et premier directeur de Ia Savonnerie avec Simon Lourdet, a laissé un traité sur la fabrication des tapis auquel, il a donné le nom bizarre de Stromatourgie. Cet ouvrage rare a été récemment réimprimé avec additions.